Baby Brezza - Lees hier de FAQ's – Baby Brezza NL
Deze maand 50 euro bundelkorting op de Formula Pro Advanced + Bottle Washer Pro!

Baby Brezza - Lees hier de FAQ's

BABY BREZZA PRODUCTS

Instellen | Formula Pro Advanced & Formula Pro Mini

Ik vind mijn melkpoeder niet terug in de instellingen-zoeker. Wat moet ik doen?

Als je melkpoeder gebruikt die niet in de lijst voorkomt, testen we dit graag voor je. Stuur ons het volgende om er zeker van te zijn dat we de juiste voeding testen:

1. Afbeelding van de voorkant van het blik/doosje.

2. Afbeelding van de achterkant van het blik/doosje.

3. Waar en wanneer je de melkpoeder heb gekocht.

Stuur dit naar service@babybrezza.nl. We werken de juiste instelling voor je melkpoeder uit, zodat de Formula Pro elke keer de juiste voeding voor je baby kan leveren. Gebruik de Formula Pro Advanced-machine niet om de melk van je baby te bereiden totdat we de juiste instelling hebben bevestigd. Maak de flessen die nodig zijn met de hand om ervoor te zorgen dat je baby de juiste verhouding van de melkpoeder krijgt.

Hoe vind ik de instellingen voor melkpoeder van een huismerk?

Je kunt de instelling voor een huismerk melkpoeder zoals van Kruidvat, Etos of Albert Heijn op dezelfde manier vinden als de instelling voor een A-merk melkpoeder zoals Nutrilon. Gebruik de instellingszoeker, hier zie je alle soorten geteste melkpoeder merken. Selecteer vervolgens jouw merk melkpoeder. LET OP: Kijk altijd nauwkeurig naar het type voeding en controleer of de EAN-codes van jouw verpakking overeenkomen met die op de lijst.

Hoe stel ik mijn Formula Pro in?

Wil je weten hoe je jouw Formula Pro instelt? Klik dan hier voor de gebruikershandleiding of klik hier voor de installatievideo. We raden aan om de volledige instructies in de gebruikershandleiding te volgen.

Hoe vind ik juiste instelling voor mijn Formula Pro?

Gebruik de Baby Brezza Formula instellingen zoeker, die je zal helpen de instelling te vinden voor het melkpoeder dat je gebruikt. Zorg ervoor dat je het juiste Formula Pro-model selecteert. Als je problemen ondervindt, neem dan gerust contact op met de klantenservice van Baby Brezza voor hulp.

Heb ik instellingen nodig voor de Formula Pro Original (FRP0045)?

De Formula Pro Original (FRP0045) wordt niet langer ondersteund, aangezien de wereldwijde verkoop ervan enkele jaren geleden is stopgezet, na de lancering van ons nieuwe product, de Formula Pro Advanced in 2018. Omdat dit oudere model niet langer beschikbaar is, kunnen we hier helaas geen formules meer mee testen. De mengtechnologie tussen de twee machines werkt anders, en daarom kunnen de instellingenverschillen. We raden aan te upgraden naar een nieuwer model.

Welke instelling kan ik gebruiken voor een zelfgemaakte flesvoeding?

We raden je ten zeerste af om zelf melkpoeder of flesvoeding te maken. Gezondheidsexperts, en kinderartsen raden dit sterk af omdat het mogelijk niet veilig is voor je baby en niet de juiste voeding levert die je baby nodig heeft. Dit artikel van de AAP legt uit waarom. Bovendien kunnen we je geen instelling geven voor de Formula Pro omdat we de specifieke verhouding tussen het melkpoeder en het water voor je zelfgemaakte flesvoeding niet kennen.

Waarom is de melk uit de Formula Pro niet warm genoeg?

Als ouder wil je er zeker van zijn dat de melk voor je kleintje altijd op de perfecte temperatuur is, maar soms kan het voorkomen dat de melk niet warm genoeg is, ondanks het gebruik van de Formula Pro Advanced. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Je leest het hier in onze korte blog.

Verhoudingen | Formula Pro Advanced & Formula Pro Mini

Hoe weet de machine hoeveel melkpoeder deze moet afgeven?

Wij wegen allereerst de aangegeven hoeveelheid poeder per milliliter water die op de verpakking van het melkpoeder staat aangegeven. Dit doen we meerdere keren om er zeker van te zijn dat het aangegeven aantal schepjes melkpoeder past bij de gewenste hoeveelheid water. Aan de hand van onze testresultaten kunnen we de juiste instelling bepalen voor de Formula Pro. Om de juiste instelling te bepalen van een melkpoeder wordt er gekeken naar zowel het gewicht als de structuur van de poeder. Aan de hand van deze informatie wordt er getest welke setting het beste past bij het type melkpoeder.

Hoe wissel ik tussen ml/oz op mijn Formula Pro Advanced?

Je kan wisselen tussen ML en OZ. Houd de ML-knop 5-10 seconden ingedrukt totdat je de wijziging ziet.

Hoe wijzig ik de watertemperatuur op mijn Formula Pro Advanced?

Wanneer ingeschakeld, is de machine standaard ingesteld op lichaamstemperatuur. Dit kan worden gewijzigd met behulp van de temperatuurknop.

– Als je de watertemperatuur iets warmer wil maken dan lichaamstemperatuur, druk je eenmaal op de temperatuurknop.

– Als je de watertemperatuur wil instellen op kamertemperatuur, druk dan nogmaals op de temperatuurknop.

– Druk nogmaals op de temperatuurknop om hem weer op lichaamstemperatuur in te stellen.

De Formula Pro geeft meer melk af dan aangegeven op de milliliter-selector op het bedieningspaneel. Waarom?

Het aantal mililiters op het bedieningspaneel geeft alleen het watervolume aan. Wanneer melkpoeder aan het water wordt toegevoegd, neemt het volume toe, net zoals wanneer je met de hand een flesje maakt. Het uiteindelijke volume van de melk zal iets meer zijn dan het aantal mililiters dat op het bedieningspaneel wordt aangegeven. Als de hoeveelheid melk aanzienlijk hoger is dan verwacht, neem dan contact op met de klantenservice van Baby Brezza.

Kan ik twee melkpoeders mengen en de Formula Pro gebruiken?

Helaas is dat niet mogelijk. Bekijk dit filmpje voor uitleg: https://youtu.be/5dgeL0K0Vic. De reden hiervoor is dat elk type melkpoeder een andere verhouding en structuur heeft. Als je twee melkpoeders mengt kan de machine niet de juiste verhouding afgeven tussen water en de melkpoeder. 

De Formula Pro geeft minder melk af dan aangegeven op het bedieningspaneel. Waarom?

Als dit gebeurt, is het waarschijnlijk dat de mengtrechter verstopt is, waardoor de hoeveelheid melkpoeder die uit de poedercontainer kan worden gedoseerd, wordt beperkt. Zorg ervoor dat je de trechter grondig schoonmaakt en laat drogen, probeer daarna opnieuw een flesje te maken. Als dit probleem aanhoudt, neem dan contact op met de klantenservice van Baby Brezza.

Onderhoud & schoonmaak | Formula Pro Advanced & Formula Pro Mini

Hoe voorkom ik schimmelvorming in mijn Baby Brezza Formula Pro?

Net als bij elk ander product dat in aanraking komt met voeding, is het noodzakelijk om de Baby Brezza Formula Pro goed te onderhouden en te reinigen om ervoor te zorgen dat het hygiënisch schoon blijft.

Naast de reguliere reiniging die wordt aanbevolen in de gebruiksaanwijzing, raden we aan om voorzichtig te zijn bij het gieten van melkpoeder in de poedercontainer. Controleer na het toevoegen van poeder aan de container of er geen poeder is gemorst naast de watertank, en maak eventueel overtollig poeder dat op de machine is terechtgekomen schoon met een vochtige doek. Zorg er ook voor dat alle delen van de poedercontainer volledig droog zijn voordat je ze weer in elkaar zet.

Er groeit geen schimmel in de Formula Pro wanneer deze goed wordt schoongemaakt en gedroogd.

Wat is de maandelijke schoonmaak van mijn Formula Pro?

Volg om de maand, of vaker als je hard water hebt, deze ontkalkingsinstructies:

Let op: Laat het melkpoeder in de poedertank tijdens het ontkalkingsproces.

  1. Verwijder de watertank, maak deze leeg en vul deze met 600 ml gedistilleerde azijn en 600 ml gezuiverd water.
  2. Plaats de watertank op de machinebasis en zet een kopje dat groter is dan 300 ml onder de trechter.
  3. Selecteer "300 ml" met de "ml"-knop en druk vervolgens op de knop "alleen water" om te doseren.
  4. Leeg het kopje, plaats het weer onder de trechter en druk nogmaals op de knop "alleen water" om nog eens 300 ml te doseren.
  5. Haal nu de stekker uit het stopcontact, verwijder de watertank en maak deze leeg. Laat de machine 4 uur staan.
  6. Was, spoel en vul de watertank tot aan de maximale lijn met gezuiverd water en plaats deze weer op de machinebasis.
  7. Steek de stekker in het stopcontact, plaats een kopje om 300 ml water op te vangen en gebruik de knop "alleen water" om een cyclus van 300 ml uit te voeren. Gooi het gedoseerde water in het kopje weg en herhaal deze stap om het hele reservoir met gezuiverd water door de machine te laten lopen. Wanneer de "Lage watertank"-indicator oplicht, ben je klaar met spoelen.
  8. Vul de watertank met gezuiverd water bij en ga over tot normaal gebruik.

Hoe reinig ik de Formula Pro Advanced voordat ik hem voor een langere tijd opsla?

Het is uiterst belangrijk om de machine schoon te maken en alle melkpoederresten te verwijderen voordat je deze opslaat. Als je van plan bent om je Formula Pro Advanced voor later gebruik op te slaan of als je deze een tijdje niet gaat gebruiken, volg dan deze instructies:

  1. Verwijder de onderdelen van de poedercontainer, de trechter, de trechterafdekking, de lekbak en de watertank van de basis.
  2. Veeg de basis af met een schone vochtige doek en zorg ervoor dat je alle melkpoederresten verwijdert. Droog de basis goed af.
  3. Maak de poedercontainer leeg, was alle onderdelen van de poedercontainer, droog ze grondig, zet ze weer in elkaar en installeer ze op de basis.
  4. Volg de hierboven weergegeven maandelijkse ontkalkingsinstructies, stappen 1-7 alleen. Verwijder of vul de watertank niet opnieuw na stap 7.
  5. Plaats nu een kopje om 300 ml water op te vangen onder de trechter en houd de knop "alleen water" 5 seconden ingedrukt. Water zal continu worden gedoseerd totdat de machine volledig leeg is en stopt automatisch.
  6. Haal de stekker uit het stopcontact, verwijder de trechter, trechterafdekking en watertank, droog ze grondig en installeer ze weer op de machine.
  7. Je machine is nu klaar voor opslag. Verpak de machine in de doos of sluit deze af in een zak om deze stofvrij te houden.

Volg deze instructies zorgvuldig om ervoor te zorgen dat je Baby Brezza Formula Pro goed wordt onderhouden en schoon blijft, zowel voor normaal gebruik als voor langdurige opslag.

Er zit kalkaanslag in mijn Formula Pro. Hoe verwijder ik dat?

Om kalkaanslag in de waterverwarmer van je Baby Brezza Formula Pro® Advanced te voorkomen en te verwijderen, volg je deze eenvoudige stappen:

  1. Verwijder de watertank, maak deze leeg en vul deze met 600 ml gedestilleerde azijn en 600 ml gezuiverd water.
  2. Plaats de watertank op de machinebasis en zet een kopje dat groter is dan 300 ml onder de trechter.
  3. Selecteer "300 ml" met de "ml"-knop en druk vervolgens op de knop "alleen water" om te doseren.
  4. Leeg het kopje, plaats het weer onder de trechter en druk nogmaals op de knop "alleen water" om nog eens 300 ml te doseren.
  5. Haal nu de stekker uit het stopcontact, verwijder de watertank en maak deze leeg. Laat de machine 4 uur staan.
  6. Was, spoel en vul de watertank tot aan de maximale lijn met gezuiverd water en plaats deze weer op de machinebasis.
  7. Steek de stekker in het stopcontact, plaats een kopje om 300 ml water op te vangen en gebruik de knop "alleen water" om een cyclus van 300 ml uit te voeren. Gooi het gedoseerde water in het kopje weg en herhaal deze stap om het hele reservoir met gezuiverd water door de machine te laten lopen. Wanneer de "Lage Watertank"-indicator oplicht, ben je klaar met spoelen.
  8. Vul de watertank met gezuiverd water bij en ga weer over tot normaal gebruik.

Moet ik de Baby Brezza Formula Pro/Formula Pro Advanced schoonmaken na elke 4e fles?

Ja, het is erg belangrijk om de machine na elke 4e fles schoon te maken of wanneer het lampje van de schone trechterindicator oplicht.

Helaas kan zich melkpoeder ophopen in de trechter tijdens het mengen, omdat melkpoeder van nature de neiging heeft om samen te klonteren met water. Als het melkpoeder te veel ophoopt, kan dit de hoeveelheid melkpoeder die uit de poedercontainer in de mengtrechter valt beïnvloeden, waardoor de nauwkeurigheid van de machine wordt aangetast. Door de trechter na elke 4e fles te verwijderen en de onderkant van de formulecontainer af te vegen, kun je eventuele opgebouwde melkpoeder verwijderen en ervoor zorgen dat de machine nauwkeurig werkt.

Een suggestie om het schoonmaken te vergemakkelijken, is om een reserve-trechter aan te schaffen. Op die manier kun je na elke 4e fles de trechter die moet worden gereinigd verwijderen en je schone reserve-trechter plaatsen. Ga naar losse onderdelen om een reserve-trechter voor jouw Formula Pro te kopen.

Problemen oplossen | Formula Pro Advanced & Formula Pro Mini

Waarom piept mijn Formula Pro machine?

Wat vervelend dat je machine een piepsignaal afgeeft. De machine zou alleen een piepsignaal af moeten geven wanneer deze de gewenst temperatuur bereikt.    

Hoe los je dit probleem op? Als jouw Formula Pro Advanced aanhoudend piept, kan dit erop wijzen dat de machine niet herkent dat er geen fles is gemaakt. In dat geval zal de machine blijven piepen telkens wanneer het water wordt verwarmd.

Mogelijke oplossingen: 

  1. Schakel uit wanneer niet in gebruik: Om voortdurend piepen te voorkomen, kan je de Formula Pro uitschakelen wanneer deze niet in gebruik is en alleen aanzetten wanneer je klaar bent om een fles te maken. 
  2. Pas watertemperatuur aan: Het verlagen van de watertemperatuur tot kamertemperatuur kan ook het piep probleem oplossen. 
  3. Neem contact op met de klantenservice: Als het probleem aanhoudt of als de voorgestelde oplossingen geef effect hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met de klantenservice. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl. We kunnen je helpen bij het instellen of verdere ondersteuning bieden.  

Bedankt voor je begrip, we proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Waarom maakt mijn Formula Pro vreemde geluiden tijdens het bereiden van een fles?

Het geluid dat je hoort van de Formula Pro is waarschijnlijk de motor die draait en de poedercontainer om de formulepoeder af te geven. Tegelijkertijd hoor je ook de waterpomp die water in de mengtrechter pompt. Als het geluid bijzonder luid en storend is, kan er een probleem zijn met de motor. Neem in dit geval contact met ons op voor ondersteuning en een oplossing. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl.

Mijn flessen komen er waterig uit. Wat kan ik doen?

De belangrijkste reden voor "waterige" flessen is dat de verkeerde instelling is gekozen, de melkpoeder zich onder de "Min" -lijn in de poedercontainer bevindt of de trechter en de onderkant van de poedercontainer niet goed zijn schoongemaakt na elke vierde fles. Wanneer één van deze dingen gebeurt, zal de machine niet de juiste hoeveelheid poeder afgeven, vooral als deze niet goed is schoongemaakt, wat de grootte van het gat waaruit het melkpoeder in de mengtrechter wordt afgegeven, kan beperken. Om te bevestigen dat je Formula Pro nauwkeurig werkt, kun je thuis de officiële Formula Pro nauwkeurigheidstest uitvoeren door deze korte video te bekijken die uitlegt hoe dat moet. Als je nog steeds problemen ondervindt, neem dan gerust contact met ons op voor meer ondersteuning. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl.

Waarom lekt mijn Formula Pro Advanced water?

Als jouw Formula Pro Advanced lekt, kan het zijn dat de siliconen afdichting aan de onderkant van de watertank is losgeraakt of dat de watertank is gebarsten. Dit kan gebeuren als de watertank is gevallen of als de watertank in de vaatwasser is geplaatst. Als de veer/afdichting van de watertank is losgeschoten, kun je deze eenvoudig weer in elkaar zetten.  

Volg de onderstaande stappen:  

  1. Plaats het plastic witte inzetstuk in de veer (let op: de zandloper vorm onderaan).  
  2. Plaats het plastic inzetstuk/veer in de onderkant van de watertank.  
  3. Druk het plastic inzetstuk aan, zodat de bovenkant aan de binnenkant van de watertank uitsteekt.  
  4. Plaats de siliconen afdichting in de groef aan de binnenkant van de watercontainer. Geef ondertussen tegen druk terwijl je op de onderkant van het plastic inzetstuk drukt. 

Het plastic inzetstuk/veer hoort soepel in de watertank zitten.  

Mocht je de veer/afdichting van de watertank zijn kwijtgeraakt, kun je via onze website een nieuwe watertank voor de Formula Pro Advanced kopen. Ga hiervoor naar: https://babybrezza.nl/collections/reserveonderdelen.  

Waarom wordt mijn flesje niet goed gemengd en ontstaan er klontjes?

Als je merkt dat je flesje niet goed gemengd is en er klonten uitkomen, zijn hier een paar mogelijke redenen:

  1. Ophoping van melkpoeder: Tijdens het mengen kan melkpoeder zich ophopen in de trechter omdat het van nature de neiging heeft om te klonteren met water. Daarom is het belangrijk om de trechter schoon te maken en de onderkant van de poedercontainer af te vegen na elke vier flesjes. Als je deze stappen niet volgt, kunnen klontjes in je fles vallen tijdens het doseren.
  2. Type flesvoeding: Dieetvoeding kan moeilijker te mengen zijn vanwege de gehydrolyseerde eiwitten die ze bevatten. Deze eiwitten zijn minder oplosbaar in water en kunnen klontjes vormen, zich op de bodem van de fles vestigen of boven op het water blijven drijven. Flesvoeding met ingrediënten zoals maïszetmeel of rijstzetmeel kan ook moeilijker te mengen zijn en extra inspanning vereisen om ze volledig op te lossen.
  3. Houdbaarheid van het melkpoeder: Als het melkpoeder in de poedercontainer niet vers is, kan dit ervoor zorgen dar het minder goed mengt. Zodra een blik melkpoeder wordt geopend, begint het melkpoeder vocht te verliezen en klonteriger te worden. Daarom wordt aanbevolen om het hele blikje binnen 30 dagen na opening te consumeren.

Om ervoor te zorgen dat de flesvoeding goed oplost, kun je proberen de temperatuur te verhogen en te schudden of roeren als je klontjes opmerkt na het maken van een fles. Hier zijn enkele populaire hypoallergene flesvoedingen die mogelijk extra schudden of roeren vereisen:

  1. Enfamil Nutramigen
  2. Similac Alimentum
  3. Enfamil Puramino
  4. Gerber Extensive HA
  5. HiPP HA Combiotic
  6. Elecare
  7. Neocate

Als je nog steeds problemen ondervindt, neem dan gerust contact met ons op voor meer hulp. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl.

Ik zie foutcodes op mijn Formula Pro. Wat kan ik doen?

Wat vervelend dat je foutcodes ziet op je Formula Pro. Als je bepaalde nummers (E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7 & E8) op het scherm ziet, kun je proberen het probleem op te lossen door simpelweg de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt te houden. Dit zou de machine kunnen helpen om weer normaal te werken. Als de foutcodes echter blijven verschijnen, ook na het indrukken van de aan/uit-knop, of als je niet zeker weet wat je moet doen, raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Ze zijn er om je te helpen en het probleem op te lossen. Hier zijn een paar voorbeelden van foutcodes en wat ze kunnen betekenen:

ERROR 1: Dit betekent dat er een probleem is met de motor die de poedercontainer laat draaien. Neem contact op met de klantenservice van Baby Brezza. 

ERROR 2: Dit betekent dat er een probleem is met de sensor die de rotatie van het meetwiel detecteert. Neem contact op met de klantenservice van Baby Brezza. 

ERROR 3: Dit betekent dat er een probleem is met de sensor die het watervolume meet. Neem contact op met de klantenservice van Baby Brezza. 

ERROR 4: Dit betekent dat er een probleem is met de sensor die de watertemperatuur meet. Neem contact op met de klantenservice van Baby Brezza. 

ERROR 5: Dit betekent dat er een probleem is met de sensor die het resterende water meet. Neem contact op met de klantenservice van Baby Brezza. 

ERROR 6: Geeft aan dat er heet water in de watertank is gegoten en in de machine terechtgekomen is. Leeg het waterreservoir, vul het opnieuw met water op kamertemperatuur en plaats het terug op de basis. Houd de aan/uit-knop ingedrukt om de code te wissen en houd vervolgens de knop 'Alleen water' ingedrukt om het hete water uit de machine te verwijderen. 

ERROR 7: Geeft aan dat het deksel van de poedercontainer geopend is. Zorg ervoor dat het deksel van de poedercontainer volledig gesloten is. Houd de aan/uit-knop ingedrukt om de code te wissen. De machine keert terug naar normaal. 

ERROR 8: Dit betekent dat de trechter tijdens het gebruik is verwijderd. Zorg ervoor dat de trechter weer op zijn plaats zit voordat je de machine weer gebruikt. Houd de aan/uit-knop ingedrukt om de code te wissen. De machine keert terug naar normaal. 

Kom je er niet uit? Wij staan voor je klaar! 

Als geen van deze redenen van toepassing lijkt te zijn en je nog steeds problemen ondervindt met je machine, kan er sprake zijn van een complexer probleem. In dat geval raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice van Baby Brezza voor verdere assistentie. Wij kunnen je helpen de oorzaak van het probleem te achterhalen en de beste oplossing te vinden. 

Veiligheid | Formula Pro Advanced & Formula Pro Mini

Zijn er messing- of koperen leidingen in de machine?

Er zijn geen koperen of messing leidingen die in contact komen met water in onze Formula Pro Advanced machine. Het enige metaal waarmee het water in contact komt, is de roestvrijstalen verwarmingsplaat.

Gebruikt de Formula Pro kokend water?

Nee, de Formula Pro gebruikt geen gekookt water.

Je kan de watertemperatuur van de Formula Pro Advanced instellen op een van de drie temperaturen (kamertemperatuur, lichaamstemperatuur, warmer dan lichaamstemperatuur).

De Formula Pro Mini geeft standaard water af op lichaamstemperatuur.

Werkt de Formula Pro met peuter flesvoeding?

JA! We hebben instellingen voor peuter flesvoeding. Zoek de instelling op dezelfde manier als je deed voor baby flesvoeding door de instellingszoeker te gebruiken. OPMERKING: Zorg ervoor dat je je kinderarts raadpleegt als je een peuter flesvoeding gebruikt in plaats van een baby flesvoeding.

Steriliseert de Formula Pro het water?

Nee, de Formula Pro steriliseert geen water. We raden aan gedistilleerd water te gebruiken dat 100% vrij is van bacteriën, virussen, schimmels, mineralen en andere gifstoffen.

Kan ik de Baby Brezza Formula Pro gebruiken voor moedermelk?

De Baby Brezza Formula Pro kan niet worden gebruikt voor moedermelk, alleen om flesvoeding te maken. Als je moedermelk veilig wilt opwarmen, raden we de Baby Brezza Safe + Smart Bottle Warmer aan, de enige flessenwarmer met twee unieke verwarmingsinstellingen - een warmwaterbad om moedermelk veilig op te warmen en de vitale voedingsstoffen te behouden (in tegenstelling tot traditionele warmers die stoomwarmte gebruiken die deze eiwitten vernietigt) en stoomwarmte om flesvoeding snel op te warmen. Meer informatie vind je hier.

Als ik onlangs van merk ben overgestapt, wat moet ik dan doen om ervoor te zorgen dat mijn Formula Pro nog steeds nauwkeurig doseert?

Om ervoor te zorgen dat je Formula Pro nauwkeurig doseert, zoek je altijd hier de instellingen op voor je nieuwe merk/type melkpoeder. Hiermee wordt ervoor gezorgd dat de machine de melkpoeder tot waterverhouding correct aflevert voor het nieuwe merk dat je gebruikt. Als je de nauwkeurigheid van de Formula Pro Advanced zelf wilt testen, kun je onze officiële Formula Pro Advanced nauwkeurigheidstest volgen.

Baby Brezza Sterilizer Dryer

Hoe maak ik de Baby Brezza Sterilizer Dryer schoon en welke onderdelen zijn vaatwasserbestendig?

We raden je aan om geen van de onderdelen van de sterilisator in de vaatwasser te doen. Maak de deksel en het accessoire rek in warm zeepsop schoon. Je kunt een vochtige doek gebruiken om de machine en het bedieningspaneel schoon te maken. Om te voorkomen dat mineralen zich ophopen, veeg je na elk gebruik de verwarmingsplaat af met een vochtige doek

Welk type water wordt aanbevolen voor gebruik?

We raden aan gedestilleerd water te gebruiken om te voorkomen dat mineralen zich ophopen Je kunt ook kraanwater of bronwater gebruiken, maar dan raden we je aan om vaker de verwarmingsplaat schoon te maken en te ontkalken.

Welke temperatuur bereikt het water tijdens sterilisatie?

De Baby Brezza sterilisator kookt water om stoom (100°C) te produceren om zo je babyproducten op natuurlijke wijze te steriliseren.

Hoe vaak moet het water worden vervangen?

Omdat de Baby Brezza Sterilizer Dryer bij elke cyclus inhoud droogt, moet je voor elk gebruik ½ kopje of 120 ml water toevoegen.

Hoe warm is de lucht die de flessen droogt?

Ongeveer 55°C.

Reinigt de Baby Brezza Sterilizer Dryer ook flessen en accessoires?

De Baby Brezza Sterilizer Dryer steriliseert en droogt babyproducten, maar wast ze niet. Voor het wassen, steriliseren en drogen van flesjes en accessoires verwijzen wij je graag door naar onze Bottle Washer Pro. Deze doodt 99,9% van de bacteriën met stoom en droogt daarna met HEPA-gefilterde hete lucht. Hier vind je meer informatie over de Bottle Washer Pro.

Moet ik producten voor sterilisatie spoelen/schoonmaken?

Ja, je moet alle producten altijd spoelen en schoonmaken om ervoor te zorgen dat ze goed worden gesteriliseerd. Voor het wassen, steriliseren en drogen van flesjes en accessoires verwijzen wij je graag door naar onze Bottle Washer Pro. Deze doodt 99,9% van de bacteriën met stoom en droogt daarna met HEPA-gefilterde hete lucht. Hier vind je meer informatie over de Bottle Washer Pro.

Wat betekent een rood scherm op mijn sterilisator?

Het rode scherm betekent dat er niet genoeg water op de verwarmingsplaat van je sterilisator ligt voor het apparaat om correct te werken. Dit kan voorkomen als je niet genoeg water hebt toegevoegd om het sterilisatieproces te starten of als het apparaat al het water heeft gebruikt voordat de 8 minuten durende sterilisatiecyclus is voltooid. Om dit op te lossen, laat je de Sterilizer Dryer volledig afkoelen, voeg je vervolgens 120 ml water toe aan de verwarmingsplaat. Probeer vervolgens het apparaat opnieuw. 

Als de Sterilizer Dryer begint te werken, is het probleem opgelost. Zo niet, dan heeft je Sterilizer Dryer een ernstiger probleem dat moet worden aangepakt door ons klantenservice team. Je kunt contact opnemen met ons klantenservice team. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl.

Algemene vragen | Bottle Washer Pro

Wat zijn enkele specificaties voor jouw Bottle Washer Pro?

  • Zowel de schoonwatertank als de vuilwatertank bevatten ongeveer 3,7 liter. 
  • Een volledige was-/sterilisatiecyclus gebruikt ongeveer 3 liter water. 
  • Een alleen sterilisatiecyclus gebruikt ongeveer 400 ml water. 
  • De lange centrale buis is 12,07 centimeter en de korte buis is 10,16 centimeter.
  • De watertemperatuur tijdens wascycli is ongeveer 70°C. 
  • De luchttemperatuur tijdens de droogcyclus is ongeveer 60°C. 

Welke flessen passen in de Bottle Washer Pro?

De Bottle Washer past op alle belangrijke merken en maten flessen. Zorg ervoor dat je de flessen ondersteboven op het onderste rek plaatst, boven de sproeiers.

Welke borstkolfonderdelen passen in de Bottle Washer Pro?

De Bottle Washer past op de meeste borstkolfonderdelen. Op basis van tests passen de onderdelen van traditionele borstkolven van merken zoals Philips Avent, Medela, Ardo, Lansinoh, Chicco, Difrax, enzovoort in de Bottle Washer. De Bottle Washer werkt niet goed met accessoires van draagbare borstkolven, vooral niet met de herbruikbare opvangbekers. Deze bekers hebben kleine gaatjes waardoor het moeilijk is voor de sproeiers om binnenin te komen.

Hoelang duren de cycli van de Bottle Washer Pro?

De Bottle Washer biedt 6 verschillende modi voor wassen, spoelen, steriliseren en drogen. Hier zijn de tijden voor elke cyclus: 

  • Wascyclus = 10 minuten wascyclus en 9 minuten spoelen (dat wil zeggen drie spoelcycli van 3 minuten elk) 
  • Sterilisatiecyclus = 9 minuten sterilisatiecyclus 
  • Droogcyclus = 60 minuten droogcyclus. 

Als je Wash-Sterilize-Dry selecteert, duurt de totale cyclus 88 minuten. 

Als je Wash-Dry selecteert, duurt de totale cyclus 79 minuten. 

Waarom is het wassen van flessen in de Baby Brezza Bottle Washer Pro anders (en beter) dan in een vaatwasser?

Het wassen van flessen, kolf onderdelen en accessoires in de Baby Brezza Bottle Washer Pro is heel anders en beter dan het gebruik van een vaatwasser. Dit is waarom: 

  • Reinigt effectiever met 20 hogedrukstralen versus twee sproeiarmen - de Bottle Washer Pro heeft 20 spuitstralen onder hoge druk die flessen, kolf onderdelen en accessoires met water besproeien om te wassen en te spoelen. De meeste vaatwassers hebben slechts 1 of 2 draaiende sproeiarmen die geen water rechtstreeks op de voorwerpen binnenin sproeien. Als gevolg hiervan zorgt de Bottle Washer ervoor dat zelfs de kleinste kieren worden gereinigd van je babyproducten. 
  • Heeft specifieke rekken voor optimale reiniging - de rekken van de Bottle Washer zijn ontworpen om babyflessen, spenen, zelfs ventielen, grondig te wassen, spoelen, steriliseren en drogen. 
  • Steriliseert vs. vaatwassers die dat niet doen - de Bottle Washer biedt een sterilisatiecyclus die natuurlijke stoom gebruikt om 99,9% van de bacteriën te doden. Vaatwassers steriliseren niet - ze desinfecteren alleen met heet water wat niet 99,9% van de bacteriën doodt. 
  • Neemt minder tijd in beslag - de Bottle Washer Pro wast, steriliseert en droogt in 88 minuten. De meeste vaatwassers nemen tussen de 2 en 5 uur in beslag om te wassen en te drogen, en zelfs langer als je desinfectie meerekent. En als je haast hebt, kun je kiezen uit 6 instellingen, waarvan er vijf minder tijd in beslag nemen, waaronder ‘Alleen Wassen’, ‘Alleen Drogen’, ‘Wassen & Drogen,’ Steriliseren & Drogen’, of ‘Alleen Steriliseren’. 
  • Gebruikt 80% minder water dan een vaatwasser - De Bottle Washer Pro gebruikt minder dan 3,8 liter water voor een was-sterilisatiecyclus, terwijl een standaard vaatwasser 22,7 liter water gebruikt voor dezelfde cyclus.
  • Geen wachttijd voor het vullen van je vaatwasser. 
  • Geen vermenging met voedselresten of zware reinigingsmiddelen die vaak voorkomen in huishoudelijke vaatwassers. 

Problemen oplossen | Bottle Washer Pro

Wat moet ik doen als ik een foutcode krijg op de Bottle Washer Pro?

Haal de stekker uit het stopcontact en wacht 15 minuten. Hieronder vind je een uitleg van de foutcodes:

E1: Als je deze foutmelding ontvangt, kun je de machine loskoppelen en 15 minuten wachten voordat je de machine opnieuw probeert aan te sluiten. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met ons klantenservice team. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl.

E4: Deze foutmelding betekent dat er een probleem was met de detectie van de reed-schakelaar. Om deze fout op te lossen, zorg ervoor dat jouw machine ontkalkt en schoon is. Zorg ervoor dat de afvalwatertank leeg is en de schoonwatertank iets boven de vullijn staat, en start jouw machine opnieuw op. Als je een andere foutmelding ontvangt, volg dan het advies voor de ontvangen fout. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met ons klantenserviceteam. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl.

E5: Deze fout betekent dat er water in de pomp blijft. Om deze fout op te lossen, moet je al het water in de pomp legen. Dit kun je doen door de wasmodus- en sterilisatie-droogknop ongeveer 7 seconden ingedrukt te houden. Hierdoor wordt de afvoerpomp geactiveerd en wordt eventueel water uit de afvaltank verwijderd. 

E8: Als je deze foutmelding ontvangt, moet je de machine opnieuw opstarten. Als je bij het opnieuw inschakelen van de machine een andere foutmelding ontvangt, volg dan de instructies om die fout op te lossen. 

H2o: Deze fout kan twee dingen betekenen. Eén: er is niet genoeg water beschikbaar om de sterilisatiecyclus te voltooien. Voeg meer water toe aan de schoonwatertank en start de sterilisatiecyclus opnieuw. Twee: er is kalkaanslag op de verwarmingsplaat en deze moet worden ontkalkt om eventuele opbouw te verwijderen. 

Voor andere foutcodes op jouw Bottle Washer, neem contact op met de klantenservice van Baby Brezza, zodat we kunnen begrijpen welke foutmelding is opgetreden en je kunnen helpen bij het oplossen ervan. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl. Als we het niet kunnen oplossen en als jouw product nog onder de garantie van één jaar valt, zullen we het gratis vervangen. 

Mijn Bottle Washer Pro geeft niets weer op het scherm. Wat kan ik doen?

Als je problemen ondervindt met het digitale display/LCD van je Baby Brezza Bottle Washer Pro, volg dan deze stappen om het probleem op te lossen:  

  • Controleer de stroom: 

Zorg ervoor dat de machine is ingeplugd en stroom ontvangt. Luister naar een akoestisch signaal om de stroomtoevoer te bevestigen. Als je het signaal hoort, bereikt de stroom de eenheid.  

  • LCD-display werkt niet: 
  1. Zorg ervoor dat het schone watertank is gevuld en de vuilwatertank leeg is. 
  2. Houd de aan/uit-knop 3 seconden ingedrukt en druk vervolgens onmiddellijk op de afspeelknop. 
  3. Als de machine begint te draaien, laat deze dan een volledige was-/droogcyclus uitvoeren (79 minuten) om te zien of het LCD-paneel wordt geactiveerd. 
  • LCD stopt met werken: 
  1. Haal de stekker uit het stopcontact en laat het apparaat 's nachts afkoelen. 
  2. Probeer het 's ochtends opnieuw om te zien of de machine weer normaal functioneert. 

Door deze probleemoplossingsstappen te volgen, zou je veelvoorkomende problemen met de Baby Brezza Bottle Washer Pro moeten kunnen oplossen. Als je problemen blijft ondervinden, neem dan contact op met ons klantenserviceteam voor verdere hulp. 

Waarom krijg ik witte residu of waas op mijn flessen na gebruik?

We vinden het vervelend om te horen dat je witte residu of een waas op je flessen hebt na het wassen. Hieronder hebben we enkele mogelijke oorzaken en enkele oplossingen opgesomd: 

  • Te veel wasmiddel: het witte residu kan het gevolg zijn van te veel wasmiddel in de wascyclus. We raden aan slechts één Baby Brezza wasmiddeltablet te gebruiken, aangezien overmatig zeepresten kan achterlaten. 
  • Kalkaanslag: een andere mogelijke oorzaak van het witte residu is kalkaanslag. Hard water bevat mineralen die zich kunnen ophopen op de flessen en een witte waas achterlaten. Als je in een gebied met hoog mineraalgehalte woont, kan het overwegen van het gebruik van gedestilleerd water een goede optie zijn. 

Gebruik | Bottle Washer Pro

Waar plaats ik mijn flessen op de Bottle Washer Pro?

Bekijk hier in het informatiecentrum van de Bottle Washer Pro hoe je items op onze Bottle Washer kunt plaatsen.

Hoe ontkalk ik mijn Bottle Washer Pro?

Bekijk hier in het informatiecentrum van de Bottle Washer Pro hoe je de Bottle Washer Pro kunt ontkalken.

Hoe vervang ik het HEPA-filter op mijn Bottle Washer Pro?

Bekijk hier het informatiecentrum van de Bottle Washer Pro om te zien hoe je het HEPA-filter kunt vervangen.

Hoe stel ik de Bottle Washer Pro in?

Bekijk hier het informatiecentrum van de Bottle Washer Pro om te zien hoe je de Bottle Washer instelt.

Veiligheid | Bottle Washer Pro

Welke ingrediënten zitten er in de vaatwastabletten?

Natuurlijke ingrediënten in onze tabletten:

  • 38% Citroenzuuranhydride: Komt van nature voor in citrusvruchten en wordt gebruikt als mild zuur om te desinfecteren en tabletten te conserveren.
  • 25% Natriumbicarbonaat: Ook bekend als baking soda, het neutraliseert geuren en wordt veel gebruikt in schoonmaakmiddelen.
  • 17% Natriumpercarbonaat: Een milieuvriendelijk oxidatiemiddel dat bleekt, desinfecteert en vlekken verwijdert zonder het milieu te schaden.
  • 10% Natriumdodecylsulfaat: Reinigt effectief melkresten door eiwitten af te breken.
  • 4% Natriumcarboxymethylcellulose: Een stabilisator die de tabletten hun vorm geeft en hun duurzaamheid verbetert.
  • 4% PEG-6000: Een bindmiddel en antiklontermiddel dat de tabletten bij elkaar houdt.
  • 1% Protease: Een enzym dat eiwitten afbreekt en helpt bij een grondige reiniging van flessen.
  • 0,5% Natriumzout van ethyleendiaminetetra-azijnzuur: Vermindert de reactiviteit van metaalionen en behandelt calciumoverbelasting.
  • 0,5% Natriumbenzoaat: Een mild conserveermiddel dat schimmelvorming voorkomt en vaak wordt gebruikt in voedingsmiddelen zoals sauzen en gelei.

Waarom kan ik mijn eigen vaatwasmiddel niet gebruiken?

De Bottle Washer werkt alleen met Baby Brezza wasmiddeltabletten voor de beste resultaten. Dit komt omdat de machine slechts een kleine hoeveelheid reinigingsmiddel nodig heeft. Te veel reinigingsmiddel veroorzaakt schuim en laat resten achter. Traditionele vaatwasmiddelen zijn te sterk geconcentreerd en niet geschikt voor deze machine.

Waarom passen er niet meer flessen in de Bottle Washer Pro?

Er kunnen vier flessen in de Bottle Washer Pro omdat dit het maximale aantal flessen is dat we binnenin konden plaatsen, zodat de machine op je aanrecht past. Houd er rekening mee dat de Bottle Washer niet op een gootsteen met leidingen of slangen hoeft worden aangesloten. Het bevat een pomp, een schone watertank en een vuilwatertank die ruimte innemen. Als je echter meer dan vier flessen per dag moet schoonmaken, kun je de Bottle Washer meer dan een keer per dag laten draaien.

Algemene vragen | Baby Brezza Food Maker Deluxe

Hoeveel babyvoeding kan ik met de Food Maker Deluxe maken?

De Baby Brezza Food Maker Deluxe maakt meerdere porties tegelijk, tot 0,8 liter of 3 ½ kopjes zelfgemaakt babyvoeding.

Wat is de Baby Brezza Food Maker?

De Baby Brezza Food Maker is de enige food maker die automatisch zelfgemaakte babyvoeding stoomt en pureert in één eenvoudige stap. Geen gedoe meer met het maken van zelfgemaakte babyvoeding. Stop groenten, fruit, vlees of vis in de kom, druk op een knop en de machine maakt automatisch een heerlijke en gezonde puree of moes voor je kleintje. Zo eenvoudig is het! Hier lees je meer informatie over de Baby Brezza Food Maker.

Is de Baby Brezza Food Maker de moeite waard?

Ja, het gebruik van de Baby Brezza Food Maker is zeker de moeite waard. De Baby Brezza Food Maker maakt het koken van zelfgemaakte babyvoeding super eenvoudig. Met slechts één druk op de knop stoomt en pureert het apparaat groenten, fruit, vlees of vis tot een heerlijke, gezonde puree voor je kleintje. Het bespaart ook geld - tot wel 450 euro vergeleken met het kopen van kant-en-klare babyvoeding. Hier vind je meer informatie over de Baby Brezza Food Maker.

Wat zijn de capaciteiten van de Baby Brezza Food Maker?

De kom van de Baby Brezza Food Maker Deluxe heeft een inhoud van 3 ½ kopjes.

Moet ik fruit en groenten schillen voordat ik ze gebruik in de Baby Brezza Food Maker Deluxe?

We raden aan om fruit en groenten te schillen voor jonge baby's. We adviseren om eerst je kinderarts te raadplegen voordat je nieuwe voedingsmiddelen, inclusief fruit- en groenteschillen, aan je kindje aanbiedt.

Waarom piept mijn Baby Brezza Food Maker als ik op start druk?

Je Baby Brezza Food Maker piept omdat er niet genoeg water in de watertank zit om het voedsel te stomen. Het is heel eenvoudig op te lossen door de watertank bij te vullen.

Welk type water wordt aanbevolen voor gebruik?

Gebruik bij voorkeur gedestilleerd water om ophoping van mineralen te voorkomen. Als je leidingwater of bronwater gebruikt, moet je het verwarmingsplaatje vaker schoonmaken en ontkalken.

Veiligheid & onderhoud | Baby Brezza Food Maker Deluxe

Hoe maak ik de Stoomtank schoon voor mijn Baby Brezza Food Maker Deluxe?

We raden aan om de stoomtank regelmatig schoon te maken om schade aan de machine door kalkaanslag te voorkomen. De frequentie van schoonmaken hangt af van het soort water dat je gebruikt en de hoeveelheid kalkaanslag die zich vormt.

Let op: Altijd de stekker uit het stopcontact halen voordat je begint met schoonmaken.

Doe 1/3 kopje witte azijn en 1/3 kopje gedistilleerd water in de machine en laat dit 's nachts staan. Giet de azijn- en wateroplossing uit (raadpleeg de handleiding voor de juiste instructies voor het legen).

Vul de stoomtank met gezuiverd water, steek de stekker in het stopcontact en laat een "Stoom"-cyclus 10 minuten draaien.

Laat de stoomtank afkoelen en schrob deze indien nodig met een schoonmaakborstel.

Spoel af met gezuiverd water om eventuele achtergebleven azijnsmaak te verwijderen.

Maak de tank leeg en vul deze met schoon water voordat je gaat koken.

Is de Baby Brezza Food Maker vrij van BPA, BPS, BPF en ftalaten?

Ja, de Baby Brezza Food Maker is BPA-, BPF-, BPS- enftalaatvrij.

Mogen de onderdelen van de Food Maker Deluxe in de vaatwasser?

De kom en het mes kun je in het bovenste deel van de vaatwasser plaatsen. De aandrijfas moet altijd verwijderd worden voordat je gaat afwassen.

Hoe reinig of ontkalk ik het verwarmingsplaatje of de stoomtank van mijn Food Maker?

Je kunt witte gedistilleerde azijn of natuurazijn gebruiken. Mineralen uit water kunnen zich ophopen op het verwarmingsplaatje en na verloop van tijd de prestaties beïnvloeden. Maandelijks ontkalken helpt dit te voorkomen. Gedestilleerd water, zonder mineralen, is ook een goede optie.

Baby Brezza Safe + Smart Flessenwarmer

Kan ik de Baby Brezza flessenwarmer zonder de oranje inzet gebruiken?

De flessenwarmer mag niet worden gebruikt zonder het oranje mandje.

Hoeveel water moet ik gebruiken?

Het is belangrijk om de flessenwarmer te vullen met water tot het juiste niveau dat wordt aangegeven op de warmer, afhankelijk van de warmte-instelling die je kiest. Raadpleeg voor referentie de instructiehandleiding. De flessenwarmer wordt geleverd met een handige maatbeker om je te helpen.

Kan ik borstvoedingsbewaarzakjes ontdooien met de flessenwarmer?

Ja, de Safe + Smart Warmer kan veilig vrijwel alle borstvoedingszakken ontdooien. Lees de handleiding voor meer details, inclusief welke instelling je moet kiezen.

Mijn instant warmer geeft langzaam water af. Wat kan ik doen?

De instant warmer is ontworpen om een constante en gelijkmatige stroom water te leveren tijdens het afgeven. Als je merkt dat je instant warmer langzaam water afgeeft of druppels laat vallen, kan dit erop wijzen dat er water tussen het deksel en de watercontainer is gekomen, waardoor een vacuümeffect ontstaat. Om dit probleem aan te pakken, kun je de volgende stappen volgen: 

  • Til het deksel van de instant warmer op en probeer water af te geven zonder de deksel. Als je een verbetering in de doorstroming opmerkt wanneer het deksel is verwijderd, bevestigt dit dat het vacuümeffect veroorzaakt door water tussen het deksel en de watertank de oorzaak van het probleem is.  

Om dit probleem op te lossen: 

  • Droog voorzichtig eventueel aanwezig water op het deksel en de bovenkant van de watertank om een juiste luchtstroom binnenin de unit tijdens het afgeven te garanderen. Door tijdens het afgeven de lucht vrij door de instant warmer te laten bewegen, kun je het vacuümeffect elimineren en de normale doorstroming herstellen. 

Het volgen van deze stappen zou je moeten helpen het probleem van langzaam of druppelend water afgeven op te lossen. Als het probleem aanhoudt of als je verdere zorgen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl.

Hoe ontdooi ik mijn fles?

Volg de instructies voor het gebruik van de "steady warm" functie bij het ontdooien. Dit duurt normaal gesproken ongeveer 10 minuten. Bij gebruik van de ontdooistand wordt de melk meestal op kamertemperatuur verwarmd, afhankelijk van het volume en de container.

Neem gerust contact op met onze klantenservice als je hulp nodig hebt. Stuur een email naar: service@babybrezza.nl.

Algemene informatie

Algemene vragen

Ik zou graag Baby Brezza-producten in mijn winkel willen verkopen.

Dat is geweldig om te horen! Neem alsjeblieft contact met ons op zodat we dit verder kunnen bespreken.

Zit er garantie op de producten van Baby Brezza?

Ja, je kunt hier alles lezen over de garantie die wij bieden.

Kun je de soorten reserveonderdelen beschrijven die Baby Brezza verkoopt?

Baby Brezza's reserveonderdelen zijn 100% nieuw en presteren precies hetzelfde als hetzelfde onderdeel dat bij je oorspronkelijke aankoop is inbegrepen. Als je echter een reserveonderdeel koopt om een specifiek probleem op te lossen, is er geen garantie dat dit reserveonderdeel het probleem zal oplossen. Klik hier om nu reserveonderdelen te kopen.

Ik wil mij uitschrijven voor Baby Brezza marketing e-mails. Hoe doe ik dit?

Het uitschrijven voor Baby Brezza is een eenvoudig proces. We respecteren je voorkeuren maar vinden het jammer dat je onze communicatie wilt stopzetten. 

Uitschrijven voor e-mailcommunicatie: Om je uit te schrijven voor onze e-mailcommunicatie, volg je deze eenvoudige stappen: 

  1.  Zoek éénn van onze recente e-mails in je inbox, al onze marketingmails bevatten onderaan een "Afmelden" link. 
  2. Klik op "Afmelden": Scroll naar beneden naar de onderkant van de e-mail en klik op de "Afmelden" link. Hiermee wordt je doorgestuurd naar een pagina waar je je e-mail voorkeuren kunt beheren. 
  3. Voorkeuren beheren: Op de pagina met e-mail voorkeuren kun je ervoor kiezen om je af te melden voor alle e-mails.  
  4. Bevestiging: Zodra je deze stappen hebt voltooid, ontvang je een bevestiging op de webpagina dat je bent afgemeld voor de geselecteerde e-mailcommunicatie. 

Mijn Baby Brezza is beschadigd/defect en ik moet een garantie claim indienen. Hoe doe ik dit?

We vinden het jammer om te horen dat je een probleem hebt met je Baby Brezza machine. Als je denkt dat je machine door het garantie proces moet gaan en je de machine in de Benelux hebt gekocht, kun je ons onderstaande informatie sturen. Voor aankopen in andere landen kun je contact opnemen met de klantenservice van Baby Brezza in het respectievelijke land. 

Je kunt hier onze garantievoorwaarden bekijken.

Hieronder staat wat er nodig is om een garantie claim in te dienen. Als je één van de onderstaande informatie mist, kan dit leiden tot afwijzing of vertraging van je claim. 

Bewijs van aankoop, wat kan zijn: 

  • Originele bon 
  • Cadeaubon met de regel waarin staat wat er is gekocht. 
  • Online winkelaccount: order/aankoopgeschiedenis 
  • Online orderbevestiging 
  • Foto van het nummer onderaan de machine. Voor onze flessenwarmers bevindt het nummer zich aan de achterkant van de machine onderaan. 
  • Volledige naam, telefoonnummer en postadres. 
  • Video van de storing. De video moet het apparaat laten zien dat is aangesloten op een werkend stopcontact, en de storing die wordt gemeld. 

Gelieve je Baby Brezza machine niet te vernietigen of weg te gooien. We kunnen het probleem mogelijk nog oplossen. We kunnen ook vragen om de defecte machine terug te sturen voor testdoeleinden. 

Online Orders

Wat zijn de verzendkosten?

Wij bieden gratis verzending bij bestellingen vanaf €35,-.

Voor bestellingen onder de €35,- rekenen we €4,95 voor verzending binnen Nederland of België.

Wat is jullie retourbeleid?

Je kunt alles over ons retourbeleid hier vinden.

Bieden jullie ook de mogelijkheid om producten als cadeau te verpakken?

Op dit moment bieden we deze mogelijkheid niet.

Verzenden jullie ook buiten Nederland en België?

Helaas niet. Wij verzenden alleen naar adressen in Nederland en België.

Neem contact met ons op

Klantenservice

Onze klantenservice is op werkdagen van 9:00 tot 17:00 bereikbaar via service@babybrezza.nl. We doen ons best om binnen één werkdag te reageren.